Jak wygląda ray tracing w grach? Zobaczcie!

Jak wygląda ray tracing w grach? Zobaczcie!

Technologie firmy NVIDIA wprowadzone do gier przy okazji premiery kart graficznych GeForce RTX rozgościły się na dobre. Ostatnią z gier, które otrzymały wsparcie technik ray tracingu i DLSS jest Shadow of the Tomb Raider. Jak wygląda ray tracing w tej i innych popularnych grach?

Shadow of the Tomb Raider debiutował we wrześniu ubiegłego roku i miał być jedną z pierwszych gier, które pokażą możliwości technologii ray tracingu i DLSS. Na zaimplementowanie tychże musieliśmy czekać aż do końca ubiegłego miesiąca, ale wreszcie się doczekaliśmy. Shadow of the Tomb Raider jest jedną z najpiękniejszych obecnie gier, które prezentują się jeszcze lepiej na kartach marki NVIDIA. Oprócz niej chcieliśmy wyróżnić Battlefield V oraz Metro Exodus, które na wydajnych komputerach Lenovo Legion Y740 z kartami RTX 2060, RTX 2070 Max-Q i RTX 2080 wyglądają po prostu fenomenalnie.

Jak wygląda ray tracing w Shadow of the Tomb Raider, Metro Exodus i Battlefield V?

Każdy z wyżej wymienionych tytułów nieco inaczej podchodzi do technologii śledzenia promieni i nieco inaczej wykorzystuje jej możliwości. W nowym Tomb Raiderze ray tracing dotyczy wyłącznie cieni. W przypadku Battlefielda V technologia ray tracingu obejmuje realistyczne odbicia, a w Metro Exodus globalne oświetlenie w postaci świateł i cieni.

Ray tracing w Shadow of the Tomb Raider

Na poniższych zrzutach ekranu zobaczyć możecie różnicę pomiędzy cieniami o jakości Ultra, a włączonym ray tracingiem przy ustawieniach Ultra. Różnice w wydajności? Spore. Wbudowany w grę benchmark pokazywał średnie 49 klatek na sekundę z włączonym śledzeniem promieni oraz 74 klatki na sekundę z wyłączonym - na komputerze z procesorem Core i5-9600K, GPU RTX 2080 Ti i 16 GB RAMu, w rozdzielczości 2K. Na szczęście włączenie technologii DLSS niweluje różnicę, kosztem niemal niedostrzegalnej zmiany w jakości obrazu.

Różnice kosmetyczne? Być może, ale to właśnie takie z pozoru drobostki pozwalają dążyć do fotorealizmu w grach. "Klasyczne" cienie momentami nie pasują do oświetlenia w danej scenie. Jeśli raz włączycie ray tracing, nie będziecie go chcieli wyłączyć. Jeśli macie już któregoś z laptopów Lenovo Legion Y740 - możecie sami się o tym przekonać.

Zdjęcia pierwsze w parze: cienie ultra / Zdjęcia drugie: ray tracing ultra

Lenovo LegionLenovo LegionLenovo LegionLenovo LegionLenovo LegionLenovo LegionLenovo LegionLenovo LegionLenovo LegionLenovo Legion
Opublikowano przez: Anthon
Następna strona
Spis treści: