Tak ray tracing wygląda w innych grach

Ray tracing w Battlefield V

O Battlefield V mogliście poczytać w naszej recenzji. Ray tracing w ferworze walki nie jest może aż tak widoczny jak w Metro Exodus, ale jego obecność widać gołym okiem. Oczywiście nie każdy gracz będzie chciał porzucić wydajność na rzecz poprawy jakości obrazu w grze wieloosobowej, ale od czego jest możliwość włączenia techniki DLSS? Jeśli jesteście ciekawi jak wygląda Battlefield V z włączonym ray tracingiem, oto kilka zarejestrowanych przez nas zrzutów ekranu.

Lenovo LegionLenovo LegionLenovo LegionLenovo LegionLenovo Legion

Jak wygląda porównanie zabawy z ray tracingiem i bez niego? Zobaczcie na poniższym materiale wideo. Pamiętajcie, że od czasu zarejestrowania tego nagrania firma NVIDIA znacząco (nawet o 50%) poprawiła wydajność ray tracingu w grze).

Ray tracing w Metro Exodus

Metro Exodus to bez dwóch zdań najładniejsza z wszystkich gier wydanych do tej pory na komputery osobiste (naszą recenzję gry przeczytacie tutaj). Globalne oświetlenie za sprawą ray tracingu prezentuje się po prostu fenomenalnie. W żadnej z wydanych po dziś dzień gier mrok nie był tak przerażający. Obecność ray tracingu docenicie przy każdym uruchomieniu latarki, podczas zwiedzania opuszczonych hangarów lub po zmroku, gdzie gra świateł jest po prostu niesamowita. Zobaczcie sami - poniższe zrzuty ekranu zarejestrowane zostały w trakcie gry i nie są to żadne cut scenki!

Lenovo LegionLenovo LegionLenovo LegionLenovo LegionLenovo LegionLenovo LegionLenovo LegionLenovo LegionLenovo LegionLenovo Legion

Warto pamiętać, że wszystkie powyższe tytuły robią świetny użytek z DLSS. Czym jest DLSS? Deep Learning Super Sampling (DLSS) to technika platformy NVIDIA RTX, która wykorzystuje głębokie uczenie się (deep learning) i sztuczną inteligencję w celu poprawy wydajności gry przy jednoczesnym zachowaniu jakości obrazu. DLSS pomaga graczom osiągnąć płynność wyświetlanego obrazu podczas zastosowania wymagających ustawień graficznych. Różnica w wyświetlanych klatkach może wynosić nawet 30-40%, kosztem niewielkiej utraty detali (przy jednoczesnym podwyższeniu kontrastu).

Lenovo LegionLenovo Legion

W powyższej scenie, w najwyższych detalach graficznych (Ultra) i w rozdzielczości 2K, różnica wynosiła aż… 40 klatek na sekundę. Z wyłączonym DLSS (zdj. pierwsze) gra wyświetlała 63 kl./s., podczas gdy z włączoną techniką DLSS (zdj. drugie) – aż 103! Co ciekawe, w Shadow of the Tomb Raider obraz z włączoną technologią DLSS wygląda momentami lepiej, niż z pominięciem tego algorytmu, co zauważyliśmy nie tylko my, ale też kilka większych serwisów branżowych. Widać, że NVIDIA dopracowuje DLSS i z aktualizacji na aktualizację efekty są coraz lepsze.

I jak Wam się podoba oprawa graficzna w wyżej wymienionych grach? Ray tracing robi różnicę?

Poprzednia strona
Spis treści: