Jakie jeszcze funkcje powinny być częścią wszystkich gier?

Możliwość szybkiego zapisu rozgrywki

Umówmy się, konieczność przechodzenia do menu gry za każdym razem, gdy chcemy ją zapisać, jest niesamowicie upierdliwa. Przecież, gracze zapisują rozgrywkę raczej często, a to dlatego, że po prostu boją się, iż albo w grze albo z ich komputerem wystąpią jakieś problemy, przez które utracą dokonane postępy. Zatem w każdej grze do jednego z klawiszy na klawiaturze powinna być przypisana opcja szybkiego zapisu. Wówczas wystarczy kliknąć w ów przycisk i kontynuować rozgrywkę jak gdyby nigdy nic. Osobiście preferuje korzystać z opcji zapisu rozgrywki w menu tylko wtedy, gdy następnie chcę grę opuścić. W innych przypadkach, gdy tylko to możliwe, korzystam z szybkiego zapisu.

Możliwość zmiany ustawień sterowania

Cóż, niejednokrotnie zdarzyło mi się, że nie odpowiadało mi to, w jaki sposób deweloper przypisał pewne umiejętności, z których można było korzystać w grze, do konkretnych klawiszy. Wówczas po prostu przywiązywałam te umiejętności do innych klawiszy. Niemniej, wciąż nie każda gra na to pozwala, czego naprawdę nie rozumiem. Najczęściej tego problemu można doświadczyć na konsolach. Przykładem tytułu, w którym nie można zmienić przypisania klawiszy, jest Stellaris – kosmiczna strategia czasu rzeczywistego z elementami RPG. Gracze muszą sięgać po zewnętrzne programy, aby sobie z tym poradzić. Ech…

Lenovo Legion

Obsługa różnych kontrolerów

Jeśli chodzi o temat sterowania w grach, moim zdaniem każda gra powinna pozwalać na wybranie, jakim kontrolerem chcemy grać – z pomocą klawiatury i myszy, pada, a może jeszcze innego kontrolera. Każdy ma swoje preferencje. Z resztą, dla niektórych osób obsługa jednego rodzaju może być łatwiejsza, a innego trudniejsza i chodzi mi oczywiście o osoby niepełnosprawne czy cierpiące na szczególne choroby. Oczywiście, granie w niektóre gry, na przykład strzelanki, takim padem, może być niewygodne i mało efektywne, ale jeśli ktoś to preferuje, dlaczego miałby nie mieć takiej możliwości.

Lenovo Legion

Ustawienia dostępności

Wiem, że obecność napisów w grach, możliwość zmiany ustawień sterowania i obsługa różnych kontrolerów się w tej kwestię wpisują, ale myślę że o ustawieniach dostępności w sensie ogólnym również należy pomówić. Naprawdę współczuję wszystkim osobom które cierpią na Daltonizm i inne wady wzroku, za sprawą których oczy nie są zdolne do rozpoznawania pewnych barw. Nawet jeśli te opcje dostępności skierowane do nich już w jakiejś grze są, to bardzo rzadko można uzyskać do nich dostęp bezpośrednio z ekranu głównego gry. Zwykle, tak jak na przykład w takim Overwatchu, trzeba przejść do ustawień graficznych i dopiero tam się do nich „doklikać”. Współczuję też osobom niepełnosprawnym i cierpiącym na inne schorzenia, które utrudniają zabawę w grach, a dla których deweloperzy nie zawsze dostosowują swoje produkcje. Mam nadzieję, że z biegiem lat ich nastawienie coraz bardziej będzie się zmieniać, przez co opcje dostępności w przeróżnych grach będą coraz bardziej rozbudowane i odpowiednio zaawansowane.

Wsparcie modów

Niestety, gdy już spędzi się w pewnej grze mnóstwo godzin i często pozna całą jej fabułę, ta się albo nudzi, albo po prostu nie ma nam więcej treści do zaoferowania, mimo że nadal chcielibyśmy w nią grać. Najgorzej, gdy w takiej sytuacji po prostu wiemy, że deweloper już nie ma zamiaru jej rozwijać. Na szczęście, wiele takich gier, które już dawno nie są rozwijane przez ich twórców, albo które otrzymują nowe oficjalne treści bardzo rzadko, oferują wsparcie dla modów. Wszelkiego rodzaju mody, a w szczególności te dodające do gier nowe zadania, światy, i nie tylko, sprawiają, że takie gry mogą tętnić życiem nawet lata po ich premierze. Dlatego myślę, że najlepiej byłoby, gdyby każda produkcja oferowałaby wsparcie dla modów. Z resztą, mnóstwo modów poprawia gry pod względem graficznym, dzięki czemu te stają się przyjemniejsze dla oczu.

Lenovo Legion
Opublikowano przez: Anna
Poprzednia strona
Spis treści: