Dota 2 - poradnik dla początkujących. Jak grać lepiej w Dota 2?

Dota 2 - poradnik dla początkujących. Jak grać lepiej w Dota 2?

Tym razem serwujemy 12 przydatnych porad, z których skorzystać powinny osoby zaczynające swoją przygodę z Dota 2, a o których pamiętać musza także starzy wyjadacze. Poradnik do Dota 2 zawiera łącznie 12 podpowiedzi, które pomogą Wam być jeszcze lepszymi na polu walki.

Poradnik do Dota 2 od Lenovo Legion zawiera łącznie 12 porad, o których pamiętać powinni zwłaszcza początkujący gracze. Jeśli dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z darmową grą MOBA od Valve, to trafiłeś w dobre miejsce.

1. Nie używaj auto ataku na creepach

Creepy przeciwnika to podstawowe źródło złota i punktów doświadczenia, potrzebnych do efektywnego rozwijania postaci. W Dota 2 nie ma miejsca na przypadkowe ataki. Zapomnij najlepiej w ogóle o czymś takim jak autoatak, który sprawi tylko, że będziesz zadawał "śmieciowe" obrażenia. Twoim celem jest dobijanie creepów przeciwnika - jedynie cios kończący żywot wrogiego potwora premiowany jest w odpowiednio satysfakcjonujący sposób. Jednocześnie pamiętaj, aby we wczesnej fazie gry nie wykańczać mobów zbyt szybko i nie pushować przesadnie pod wieżę przeciwnika. Robiąc tak wystawisz się nie tylko na ryzyko ostrzału ze strony wieży, ale także na możliwość bycia zabitym podczas zasadzki - kolejny bohater może zajść Cię od tyłu.

Dota 2

2. Dobijaj także swoje creepy

Dota 2 pozwala atakować także swoje własne creepy. Mam nadzieję, że już domyślacie się jaki jest tego cel? Otóż to. Chodzi o to, aby uniemożliwić przeciwnikowi dobijanie Waszych sojuszniczych stworów, a co za tym idzie ograniczać skutecznie ilość złota i doświadczenia, jakie zdobywa przeciwnik. Sztuka polega na tym, aby umiejętnie balansować pomiędzy zabijaniem wrogich a sojuszniczych creepów. Teraz już wiecie dlaczego każdy atak w tej grze ma znaczenie?

3. Zawsze miej przy sobie zwoje teleportu

Na początku bez problemu się bez nich obejdziesz, jednakże po upływie ok. 15 minut od początku rozgrywki trudno będzie zlekceważyć ich znaczenie. Zwoje teleportu w Dota 2 dają możliwość szybkiego przeniesienia się do bazy celem choćby wyleczenia krytycznych obrażeń. Uwaga: dwukrotne, szybkie naciśnięcie przycisku teleportu błyskawicznie przeniesie Was do bazy. Drugie zastosowanie zwojów to wykorzystanie ich do szybszego powrotu na swój lane od razu po śmierci - to rzecz kluczowa, zwłaszcza we wcześniejszych fazach rozgrywki. Czy to wszystko? Nie! Zwoje teleportu pozwalają także przenosić się w inne miejsca mapy, celem na przykład przygotowania zasadzki na przeciwnika w sytuacji, gdy ranny ucieka przed innym z bohaterów z sojuszniczej drużyny.

4. Zachowuj się kulturalnie

Nieodpowiednie zachowanie w Dota 2 jest nie tylko zachowaniem skrajnie nieuprzejmym oraz mogącym prowadzić do bana. Wasze nastawienie do sojuszników wpływa bezpośrednio na efektywność ich gry, w konsekwencji całego zespołu. Nie bądźcie nigdy graczami wyzywającymi swoich kompanów i w niewybredny sposób komentującymi każde ich zachowanie. W ten sposób popsujecie wyłącznie ich morale i jeszcze bardziej oddalicie się od zwycięstwa. Zamiast wytykać potknięcia sojusznikom, wskażcie co mogą robić lepiej - być może zaowocuje to od razu w bieżącej rozgrywce.

Dota 2
Następna strona
Spis treści: