Rockstar Games pracuje nad kolejną częścią swojej najpopularniejszej serii, Grand Theft Auto. Według najnowszych doniesień w GTA 6 ma nastąpić rewolucja w zakresie grafiki i fizyki oraz immersji. To wszystko dzięki ulepszonej wersji silnika RAGE.
Silnik RAGE (Rockstar Advanced Game Engine) Rockstar wykorzystuje od 2006 roku i spotkamy go w takich grach jak GTA 4, GTA 5, Red Dead Redemption i Red Dead Redemption 2. Według serwisu Rockstar Mag, który powołuje się na anonimowe źródła, Rockstar pracuje nad nową wersją silnika RAGE, która ma być znacznie lepsza od poprzedniej. Nowy silnik ma wprowadzić wiele usprawnień i nowości, które mają sprawić, że GTA 6 będzie grą o niespotykanej dotąd jakości.
Jednym z elementów, nad którymi Rockstar się skupił, jest fizyka gry. Nowy silnik ma umożliwić fizyczną symulację wody w czasie rzeczywistym. Woda ma być nie tylko pięknie prezentowana, ale także wpływać na zachowanie pojazdów i postaci. Na przykład podczas burzy wiatr może tworzyć fale na morzu lub jeziorze, a deszcz może utrudniać prowadzenie samochodu.
Innym elementem jest renderowanie grafiki. Nowy silnik ma zapewnić bardziej realistyczne oświetlenie i tekstury, które będą się zmieniać w zależności od pory dnia i nocy oraz warunków pogodowych. Chmury mają być wolumetryczne, a nie płaskie jak dotychczas. Wschody i zachody słońca mają być zachwycające, a noce mroczne i niepokojące.
Kolejnym elementem jest sztuczna inteligencja. Nowy silnik ma poprawić interakcje z NPC na bardziej żywe i wiarygodne. Reakcja policji powinna być adekwatna do sytuacji, a świat gry – pełen zdarzeń losowych i niespodzianek. Rockstar Mag twierdzi, że różnica w grafice między Red Dead Redemption 2 a GTA 6 będzie większa niż między GTA 5 a RDR 2.
GTA 6 nie ma jeszcze oficjalnej daty premiery ani potwierdzonych platform.