Gracze wciąż czekają na styczniowy duży patch, który ma za zadanie naprawić najbardziej rażące błędy w Cyberpunk 2077. Ku zaskoczeniu wielu studio CD Projekt RED zapowiedziało niedawno, że za jakiś czas udostępnione zostaną pierwsze darmowe DLC do produkcji. Teraz dowiedzieliśmy się, że w drodze jest tryb multiplayer, na którego ślady niemalże równolegle trafili ciekawscy fani.
Darmowe DLC do Cyberpunk 2077 oraz darmowy tryb multiplayer do superprodukcji polskiego studia powinny zostać wydane jeszcze w pierwszej połowie roku, prawdopodobnie już w bieżącym kwartale. Tryb wieloosobowy do Cyberpunk 2077 wedle wcześniejszych doniesień będzie czymś więcej niż tylko dodatkiem. Pomimo tego, nawiązania do pewnych mechanik zabawy wieloosobowej znalazły się w wydanej 10 grudnia ubiegłego roku podstawowej wersji gry.
Dzięki dociekliwym graczom wiemy już na przykład, że zaimplementowane zostaną dwa (co najmniej?) tryby zabawy – Napady oraz Deatmatch. Pierwszy wydaje się znacznie bardziej interesujący, bowiem pozwoli wykonywać w trybie kooperacji misje znane z głównego wątku gry. Pogłoski mówią, że zabawa oparta będzie nie tylko na strzelaniu – w kodzie znaleziono cztery klasy postaci do wyboru – Assassin, Netrunner, Solo i Techie.
Jakie fragmenty kodu w odniesieniu do Napadów zagościły w sieci? A na przykład takie:
Waiting for players…
> Heist starts in %u <
Waiting for players to get ready…
Duplicate characters detected
Respawning player…
Waiting for other players to get ready…
PRESS D-Pad Down / ‘X’ WHEN READY
use the debug menu to switch your character
Player is dead
> Heist ends in %u <
VICTORY
MP.Heist.DebugMessageNameChanged
MP.Heist.MessagePlayerReady
MP.Heist.SetPlayerCharacterClass
++ %s joined the heist
— %s left the heist
Character.Cpo_Muppet_Solo
Character.Cpo_Muppet_Assassin
Character.Cpo_Muppet_Netrunner
Character.Cpo_Muppet_Techie
lobby
cpo_heist_started
Character.Cpo_Muppet_Default
Character.
Character.Cpo_Default_Player
Waiting for players
Waiting for additional players… %u
> Match starts in %u <
Respawn in %u seconds
> Match ends in %u <
GAME FINISHED
Z Deatmatchem związane są poniższe informacje:
++ %s joined the match
>> %s killed %s
You sent yourself directly to hell! Please don’t come back
Wow! You killed yourself… Bravo.
Your bullet was stronger than your self-esteem
Your shot destroyed your own body and soul. Duh
You sent %s directly to hell!
Wow! You killed %s without compassion
Your bullet was stronger than %s’s head
Your shot destroyed %s’s body and soul
%s sent you directly to hell!
Wow! %s killed you without compassion
%s’s bullet was stronger than your head
%s’s shot destroyed your body and soul
AllowJoinInProgressDM
Co ciekawe, gra może, ale wcale nie musi polegać na połączeniach P2P. W Internecie nie brakuje plotek o dedykowanych serwerach.
No nic, czekamy!