Gry MMORPG to gry, które są mniej lub bardziej regularnie aktualizowane. Ich mechaniki, zawartość, a nawet oprawa graficzna potrafią przez lata mocno ewoluować. Między innymi to sprawia, że dziś wiele nawet stosunkowo starych MMORPG posiada sporą bazę wiernych graczy. W niniejszym artykule postanowiliśmy przytoczyć właśnie klika takich MMORPG, które na przestrzeni lat zmieniły się naprawdę mocno.

World of Warcraft

Po swojej premierze w 2004 roku World of Warcraft zdążyło otrzymać już wiele rozszerzeń. O ile pierwsze dwa rozszerzenia wprowadziły przede wszystkim nową zawartość w postaci nowych kontynentów, raidów, podziemi i ras postaci, tak kolejne zaczęły trząść grą w posadach. Cataclysm odświeżył świat gry, także graficznie, w Warlords of Dreanor odświeżono modele postaci, Legion to początek systemu Mythic+, a Dragonflight wprowadził nowy typ latania – latanie na smokach. W skrócie, World of Warcraft jest dziś zupełnie inną grą, niż ponad 20 lat temu.

NEW WORLD

Tak, New World to stosunkowo nowa gra, która zadebiutowała zaledwie w 2021 roku. Od momentu premiery zdążono jednak pozbyć się wielu jej wad, poprawić endgame i wprowadzić sporo nowej zawartości. W ten sposób przyciągnięto do New World wielu nowych graczy, a także tych, którzy bawili się w niej wcześniej. Teraz New World oferuje znacznie więcej ekspedycji, lepszą optymalizację, poprawiony balans frakcji, przyjemniejszy proces levelowania i nie tylko.

ELDER SCROLLS ONLINE

Elden Scrolls Online zaliczyło trudny start, a przyczyną tego stanu rzeczy był design gry – do bólu tradycyjny dla gatunku MMO. Elden Scrolls Online początkowo umożliwiało bowiem eksplorację kolejnych obszarów świata gry dopiero po osiągnięciu wymaganego poziomu doświadczenia, choć nie była to jedyna jego bolączka. Na szczęście szybko po premierze ZeniMax rozprawił się z większością najpoważniejszych wad produkcji, a nawet zmienił jej model biznesowy – od marca 2015 roku Elden Scrolls Online nie wymaga już opłaty subskrypcji. Oczywiście na przestrzeni lat Elden Scrolls Online otrzymało też wiele nowych treści, w tym regiony znane z gier The Elder Scrolls: Skyrim i The Elder Scrolls: Oblivion.

RUNESCAPE

Przeglądarkowy Runescape, znany dziś jako Old School Runescape, po swojej premierze otrzymał wiele ulepszeń silnika gry, nowe treści, a także poprawki uprzyjemniające rozgrywkę. Co ciekawe, o charakterystyce wielu z tych poprawek decydowała społeczność gry za pośrednictwem przeprowadzanych przez deweloperów ankiet. Old School Runescape to jednak produkcja dla miłośników klasycznej wersji tej gry. Do dyspozycji gracze mają również nowszy Runescape, który już nie jest grą przeglądarkową i posiada klienta bazującego na języku C++.

GUILD WARS 2

Guild Wars 2 w momencie swojej premiery mocno różniło się od produkcji konkurencji. Nie dość, że nigdy nie wymagało opłacania subskrypcji, to zdobywanie każdego kolejnego poziomu w tej grze wiąże się ze zdobywaniem dokładnie takich samych ilości punktów doświadczenia. Wraz z upływem lat produkcja ta mocno jednak ewoluowała. Otrzymała raidy, bardziej rozbudowany i wymagający endgame, nowe obszary i wydarzenia, latające wierzchowce i wiele więcej. Z okazji swoich 10 urodzin w 2022 roku trafiła nawet na Steam.

Share This