Rekordowa liczba 36,3 miliona graczy zalogowała się na platformie Steam w jednym momencie w nocy z 17 na 18 marca 2024 roku, pokazując ogromną popularność gier na komputery osobiste. Ta liczba, porównywalna do populacji całej Polski, podkreśla, jak bardzo PC przewyższa inne platformy gamingowe w zakresie aktywności użytkowników. Mimo że konsolowe giganty jak PS5 mogą pochwalić się łączną bazą użytkowników wynoszącą około 55 milionów, to jednak sama aktywność na żywo na PC ustanawia nowe standardy w branży.
Takie zjawisko sugeruje, że przyszłość gamingu może przynieść jeszcze większe zatarcie granic między różnymi platformami, z możliwością pojawienia się na PC ekskluzywnych tytułów z konsol, takich jak Zelda. Trendy w produkcji i dystrybucji gier wskazują na strategiczne zmiany ze strony firm, takich jak Sony, które zaczęły wydawać swoje hitowe tytuły na PC, czy Microsoft, który od dawna stosuje podobną politykę. W obliczu rosnących kosztów produkcji i zmieniających się preferencji graczy, nawet Nintendo zaczęło eksplorować nowe obszary, w tym platformy mobilne. Te zmiany na rynku gier pokazują, jak bardzo branża ewoluuje, dostosowując się do nowych warunków i oczekiwań graczy.