Już niedługo, bo 14 sierpnia, swojej premiery na rynku doczeka się kolejny dodatek do World of Warcraft. Battle for Azeroth, bo tak brzmi jego nazwa, wprowadzi do gry nowe dungeony, raidy, systemy progresji, czy tak zwane Wyspowe Ekspedycje (Island Expeditions), które będą łączyły elementy PvE i PvP. Niemniej jednak, wraz z rozszerzeniem Blizzard zaimplementuje także spore zmiany w samym systemie PvP, które właśnie opisał w nowym poście na swoim blogu.

Modyfikacje systemu PvP mają obejmować rework talentów, i nie tylko. Zobaczymy także nową wersję „światowego PvP (World PvP), która otrzymała nazwę War Mode oraz system łowcy nagród (bounty hunter system) . Na czym dokładnie wszystko to ma polegać?

Talenty w PvP

W Battle for Azeroth nowe talenty przydatne podczas PvP będą odblokowywane w trakcie levelowania postaci. Na 20 poziomie otrzymacie na przykład „specjalny talent przerywający działanie umiejętności ograniczających kontrolę”, a do 110 poziomu odblokujecie wszystkie talenty. Zmodyfikowany system będzie dodatkowo nieco bardziej „elastyczny”. W Legionie odblokowywało się po jednym talencie PvP z każdego rzędu trzech. W Battle for Azeroth będziecie mogli natomiast wybrać dowolne talenty z większej puli, dostosowując je do waszego stylu gry czy postaci.

War Mode i system łowcy nagród

Wraz z trybem War Mode Blizzard pragnie uczynić PvP w World of Warcraft kwestią bardziej „otwartą”. Jeżeli ten tryb włączycie, co będziecie mogli zrobić bo zdobyciu 20 poziomu doświadczenia, dostaniecie możliwość toczenia potyczek z innymi graczami niezależnie od tego, na jakim serwerze się znajdujecie.

Idea stojąca za tym wszystkim polega na tym, aby pożegnać się z podziałem serwerów na te, na których PvP jest i na te, na którym go nie ma, czyli stricte PvE. W Battle for Azeroth, w świecie gry PvP będzie dostępne na wszystkich serwerach. Włączając tryb War Mode, otrzymacie dostęp do wszystkich swoich talentów PvP wszędzie tam, gdzie PvP może wystąpić. Co ciekawe, tryb ten warto uruchomić ze względu na pewną dodatkową korzyść – gwarantowane bonusowe punkty doświadczenia za „niebezpieczeństwo ze strony innych graczy”.

Niektóre funkcje związane z trybem wojennym będą specyficzne dla nowych obszarów gry wprowadzonych w Battle for Azeroth. Pierwszym z nich jest system łowcy nagród (bounty hunter system). Jeśli zabiecie odpowiednią liczbę graczy z przeciwnej frakcji – Przymierza lub Hordy – otrzymacie status „Zabójcy”. Status ten zapewni Wam dodatkowe 15% do obrażeń oraz regeneracji. Niemniej jednak, im więcej graczy zabijecie, tym większa szansa będzie istnieć na to, że zostaniecie oznaczeni na mapie, a co za tym idzie – staniecie się łatwym celem dla innych. Jeśli zostaniecie przez nich zabici, otrzymają oni Punkty Podboju oraz inne nagrody.

Zrzuty zaopatrzenia

Blizzard poinformował również, że na obszarach dodanych do gry w Battle for Azeroth raz na jakiś czas będziemy mieli do czynienia ze zrzutami zaopatrzenia. O zasoby przydatne podczas wojny będziecie musieli oczywiście walczyć z członkami przeciwnej frakcji. Jeśli wygracie potyczkę o skrzynię z zaopatrzeniem, możliwość skorzystania z niej otrzymają też Wasi sprzymierzeńcy, ale przez ograniczony okres czasu. Nie wiadomo, co dokładnie w takich skrzyniach się znajdzie. Poczekamy, zobaczymy…

Battle of Azeroth, czyli siódmy dodatek do World of Warcraft, tak jak wspomnieliśmy będzie miał swoją premierę już 14 sierpnia. W przeciwieństwie do poprzedniego rozszerzenia, nie skupimy się w nim na walce z demonami, a na wojnie między Hordą a Przymierzem.

Share This