Jak wiadomo, kilka miesięcy temu firma Electronic Arts znalazła się w ogniu krytyki, ze względu na mikropłatności i lootboksy, które znalazły się w grze Star Wars: Battlefront II. Przedsiębiorstwo zostało zmuszone nawet do czasowego wycofania ich. Okazuje się, że mimo tego EA nadal zamierza umieszczać skrzynki z łupami w swoich przyszłych produkcjach.
Dyrektor naczelny EA – Andrew Wilson – mówił o tym podczas telekonferencji, w ramach której firma zaprezentowała swój raport finansowy. Chociaż niektóre europejskie państwa, takie jak Holandia czy Belgia, uznają lootboksy za przejaw hazardu, Electronic Arts jest innego zdania. Dlatego też przedsiębiorstwo twierdzi, iż będzie pracować z ustawodawcami na całym świecie, aby upewnić się, że jego mikrotransakcje w grach będą zgodne z prawem.
„Jak możecie sobie wyobrazić, współpracujemy z wszystkimi stowarzyszeniami branżowymi na całym świecie oraz z władzami w różnych obszarach, z którymi współpracowaliśmy już od jakiegoś czasu i oceniliśmy oraz ustaliliśmy, że programy takie jak FIFA Ultimate Team to nie hazard”, powiedział Andrew Wilson. Pakiety FIFA Ultimate Team dają użytkownikom losowe karty z zawodnikami, których następnie można dodać do swoich zespołów w grze. Dzięki nim EA zarobiło sporo pieniędzy – nawet więcej niż za sprawą The Sims 4.
EA uważa, że omawiane pakiety to nie hazard z dwóch powodów. Po pierwsze, gracz wie, ile przedmiotów dostaje w każdym opakowaniu. Tylko zawodnicy umieszczeni na kartach są losowi. Po drugie, gracze FIFY nie mają możliwości sprzedaży kart, które otrzymają z pakietów. Oczywiście, to nie powstrzymuje ich jednak przed sprzedawaniem kont z wybranymi zawodnikami (co jest niezgodne z zasadami EA).
„Zawsze myślimy o naszych graczach. Zawsze zastanawiamy się, jak zapewnić naszym graczom tego rodzaju doświadczenia [mikropłatności] w sposób przejrzysty, przyjemny, uczciwy i zbalansowany. Będziemy cały czas pracować nad tym, aby komisje regulacyjne również postrzegały to w taki sposób.”
Niestety, mamy wrażenie, że EA zapomniało jak bardzo zostało skrytykowane po premierze Star Wars: Battlefront II. Wydaje nam się, że przy tworzeniu mikropłatności do tej produkcji firma wcale nie myślała o graczach, a raczej o swoich kieszeniach. Albo EA ceni sobie przychody ze skrzynek z łupami wyżej od lojalności klientów, albo myśli, że lootboksy mogą być oferowane w sposób, który byłby zarówno sprawiedliwy dla graczy, jak i finansowo lukratywny.