No to jest o co walczyć! W e-sporcie drzemie ogromny potencjał, także reklamowy. Nic więc dziwnego, że w najszybciej ostatnio zyskującą na popularności grę Fortnite pompuje się tak olbrzymie pieniądze.
Fornite to darmowa, najpopularniejsza obecnie gra typu battle royale, która w mgnieniu oka stała się także jedną z najpopularniejszych gier online. Dość powiedzieć, że w trakcie tylko jednego miesiąca obecności w sklepie z aplikacjami App Store, mobilny wariant Fornite przyniósł twórcom aż… 15 milionów dolarów dochodów! Nikogo nie powinno więc dziwić, że sponsorzy są gotowi inwestować kolosalne pieniądze w e-sportowe rozgrywki w popularnej grze.
Epic Games ogłosiło właśnie, że w puli nagród przeznaczonej na sezon 2018/2019 znajdzie się aż 100 milionów dolarów! Czy wyobrażacie sobie w ogóle tak wielką sumę pieniędzy? Dla porównania, w zeszłorocznej edycji turnieju Dota 2 International 7 zawodnicy musieli się zadowolić pulą nagród wynoszącą „zaledwie” 24.6 mln dolarów.
I pomyśleć, że jeszcze kilka lat temu wiele osób wyśmiewało e-sportowców mówiąc, że na „klikaniu w komputer” zarobić się nie da. W dzisiejszych czasach da się na tym zarobić „kokosy”, czego najlepszym dowodem są nie tylko rosnące pule nagród, ale także zarobki popularnych streamerów.
Gra Fortnite dostępna jest obecnie na komputerach osobistych, konsolach PlayStation 4, XBox One, a od niedawna także na smartfonach i tabletach z systemem iOS.
Tytuł wkrótce zyska jeszcze większą bazę graczy. Dlaczego? Bo zadebiutuje także na smartfonach z Androidem. Kiedy? Odpowiedź poniżej: