Gra zakupiona w cyfrowej platformie dystrybucji jednak nie jest dla Ciebie? Jej stan techniczny Cię nie zadowala? Możesz ją zwrócić i otrzymać zapłacone pieniądze z powrotem. Wyjaśniamy, jak to zrobić.

Jak zwrócić grę na Steam?

Musisz wiedzieć, że Steam wyznacza pewne zasady zwrotu zakupionych gier. Dowolną grę możesz zwrócić bez podania przyczyny, o ile tytuł ten uruchomiłeś nie na dłużej niż dwie godziny i zakupiłeś go w ciągu ostatnich dwóch tygodni. Dotyczy to również wszelakich dodatków i DLC do gier.

Nieco inne zasady istnieją w przypadku gier zakupionych w przedsprzedaży. Po zakupie gry w przedsprzedaży możesz poprosić o zwrot pieniędzy w dowolnym czasie przed datą wydania tego tytułu – potem obowiązują reguły jak powyżej. Niestety, gier z Wczesnego Dostępu dotyczą takie same zasady zwrotu jak gier pełnoprawnie wydanych.

Aby poprosić o zwrot pieniędzy za grę z platformy Steam, przejdź do strony pomocy technicznej Steam (help.steampowered.com) i zaloguj się na swoje konto Steam. Po zalogowaniu się kliknij w panel z napisem Transakcje. Tam znajdź zakup, który chciałbyś zwrócić i kliknij na niego. Jeśli twojego zakupu nie ma na liście, oznacza to, że zakup za bardzo odbiega od omówionych ram czasowych i możliwość jego zwrotu już zniknęła.

Potem określ typ problemu, jakiego doświadczyłeś ze zwracaną grą, kliknij w baner „Chcę otrzymać zwrot pieniędzy” i wypełnij formularz. Wypełniony formularz prześlij. Jeśli Twoja prośba zostanie rozpatrzona pozytywnie, otrzymasz o tym wiadomość e-mail.

Jak zwrócić grę z Epic Games Store?

Zasady zwrotów w Epic Games Store są nimemalże takie same jak w platformie Steam. Grę możesz zwrócić tylko w ciągu 14 dni od daty zakupu, po spędzeniu w niej nie więcej niż dwie godziny, ale tylko jeśli są oznaczone jako „podlegające zwrotowi”. Nie będziesz mógł zwrócić produktów obejmujących chociażby wirtualną walutę lub inne przedmioty użytkowe, ani gier, w których złamałeś zasady społeczności.

Aby dokonać zwrotu gry w Epic Games Store, zaloguj się na swoje konto na swojej stronie internetowej Epic Games, a potem kliknij w menu rozwijane Konto w prawym górnym rogu. Następnie przejdź do karty Transakcje i kliknij tytuł gry, którą chcesz zwrócić. Jeśli gra kwalifikuje się do samodzielnego zwrotu, kliknij przycisk „Zwrot”, aby rozpocząć proces zwrotu środków.

Jeśli gra kwalifikuje się do zwrotu, ale nie „samodzielnego”, zgłoś się do Epic Games, klikając w opcję „Skontaktuj się z nami” na stronie pomocy platformy. Pozwoli on Ci wysłać do Epic Games wiadomość e-mail z prośbą o dokonanie zwrotu.

Jak zwrócić grę z GOG.com?

GOG ma chyba najluźniejsze zasady zwrotów na tle innych platform dystrybucji cyfrowej. Pozwala on bowiem zwrócić produkt do 30 dni po zakupie, nawet jeśli został on pobrany, uruchomiony i przetestowany. Aby złożyć wniosek o zwrot, przejdź na GOG.com do swojej historii zamówień, kliknij na przycisk „Poproś o zwrot gry” pod grą, którą chcesz zwrócić, a następnie wybierz satysfakcjonujący Cię sposób zwrotu. W zależności od wybranej metody płatności, przetworzenie zwrotu może zająć do 30 dni.

Jak zwrócić grę w innych platformach dystrybucji cyfrowej?

Oczywiście wiele wydawców gier posiada własne internetowe sklepy z grami. Ubisoft ma Ubisoft Store, Electronic Arts ma EA App, a Rockstar ma Rockstar Store. W każdym z nich zwrotu dokonasz w sposób podobny, jak do tych powyżej. Przede wszystkim będziesz musiał zalogować się na swoje konto w wybranej platformie, a potem wybrać odpowiednią opcję lub odpowiedni formularz na stronie swojego konta.

Share This