Zaskoczeni? Tak, tegoroczne targi Gamescom odbyły się, ale nie w takiej formie, do jakiej przywykliśmy w ostatnich latach. Wydarzenie organizowane zwyczajowo w Kolonii w Niemczech, tym razem transmitowane było online. W trakcie eventu zaprezentowano mnóstwo ciekawych zwiastunów, ale my postanowiliśmy skupić się wyłącznie na… polskich produkcjach. Owszem, jest ich trochę!
Metamorphosis (PC/PS4/XONE/Switch)
Gatunek: przygodowa Data premiery: 12 sierpnia 2020 Studio: Ovid Works
A w ten tytuł możecie już zagrać, mimo że większość z Was zapewne nie ma o tym zielonego pojęcia. Dzieło warszawskiego studia Ovid Works, złożonego z wielu byłych pracowników CD Projekt RED, bazuje na opowiadaniu autorstwa Franza Kafki o tytule „Przemiana” oraz znanej z kanonu lektur szkolnych powieści „Proces”. Główny bohater Metamorphosis w niewyjaśnionych okolicznościach zamienił się w… insekta. Celem gry jest oczywiście powrót do ludzkiego ciała oraz wyciągnięcie z aresztu dobrego przyjaciela. Jak przystało na przygodówkę, na graczy czeka solidna pigułka dialogów oraz wymagających zagadek.
Last Oasis (PC)
Gatunek: survival, sanbox Data premiery: 2022 Studio: Donkey Crew
Wydana we wczesnym dostępie w marcu tego roku Last Oasis to produkcja, której akcję osadzono w dalekiej przyszłości na zniszczonej przez kataklizm Ziemi. Ta przestała się obracać wkoło własnej osi, co podzieliło ją na trzy światy – pustynny, skuty lodem oraz „ruchomy”, wynikający z wędrówki wokół Słońca obszar zdatny do zamieszkania. Za obszarem tym nieustannie podąża ruchome miasto o nazwie Flotylla. Zadaniem graczy jest poszukiwanie surowców, budowanie przedziwnych łazików usprawniających podróżowanie oraz tworzenie stacjonarnych baz, pełniących rolę schronów. Zagrożenia stanowią inni gracze, ale także kapryśne środowisko. Kluczową rolę w grze odgrywają klany – w końcu to produkcja wieloosobowa.
Gamedec (PC)
Gatunek: RPG Data premiery: grudzień 2020 Studio: Anshar Studios
Ta gra indie w cyberpunkowym świecie bazuje na prozie Marcina Przybyłka. Grający wcielą się w tytułową postać detektywa, badającego zbrodnie popełniane w futurystycznym, XXII-wiecznym Warsaw City. Fabuła gry jest nieliniowa, a decyzje podejmowane na przestrzeni rozgrywki mają kolosalny wpływ na los postaci, świata gry oraz przebieg samej kampanii. Twórcy mówią, że na grających czeka mnóstwo nieoczywistych wyborów moralnych. Anshar Studios ma w swoim portfolio m.in. niezłą grę kosmiczną Detached, co pozwala przypuszczać, że Gamedec wyjdzie co najmniej nieźle.
Na skrzydłach – Wingspan (PC/Switch)
Gatunek: karcianka Data premiery: wrzesień 2020 Studio: Monster Couch
No i proszę. Ciekawa i przepięknie ilustrowana gra karciana o ptakach (!) doczeka się swojej komputerowej wersji. Rozgrywka polega na tworzeniu własnego rezerwatu poprzez wykładanie na planszę kart ptaków (aż 170 gatunków!) w obrębie następujących po sobie tur. W ich trakcie należy wykonywać jedną z dostępnych akcji – gromadzić pożywienie, składać jaja lub przygarniać jeszcze większą liczbę ptaków. Kluczowe dla rozgrywki są urozmaicone zdolności poszczególnych ptaków, pozwalające osiągnąć wygraną na kilka różnych sposobów.
Gatewalkers (PC)
Gatunek: kooperacja, akcja, RPG Data premiery: grudzień 2020 – wczesny dostęp Studio: A2 Softworks
Proceduralnie generowane krainy, ciekawe projekty stworów, konieczność zmagania się nie tylko z nimi, ale także warunkami pogodowymi (!) oraz tryb kooperacji. Ten RPG akcji pozwala wcielić się w rolę jednego z ludzi Kroczących przez Bramy, zdolnych przemieszczać się pomiędzy światami. W 4-osobowych drużynach gracze realizowali będą kolejne zlecenia powierzone im przez gildię i eksterminowali hordy potworów w stylu znanym z gier typu hack’n’slash. Gatewalkers od A2 Softworks zapowiada się co najmniej dobrze i tak też prezentuje się na pierwszych materiałach promocyjnych.
The Path of Calydra (PC/PS5/XSX)
Gatunek: platformówka 3D Data premiery: 2021 (PC), 2022 (PS5/XSX) Studio: Varsav Game Studios
Path of Calydra zapowiadana jest jako śliczny, przygodowy platformer osadzony w magicznym świecie Calysgore. Głównym bohaterem produkcji będzie chłopiec imieniem Matheus, który fantastyczny świat przemierzać ma ramię w ramię z tajemniczą istotą – Calydrą. Cel wyprawy stanowić ma odnalezienie czterech kryształów symbolizujących moce żywiołów. Matheus posiada typowo ludzkie cechy i umiejętności, jednak za sprawą swego towarzysza dostanie się do miejsc dla niego nieosiągalnych. Przedstawiciele Varsav Game Studios obiecują spektakularne walki, świat pełen sekretów i interesujące łamigłówki.
Occupy Mars: The Game (PC)
Gatunek: survival, sandbox Data premiery: grudzień 2020 – wczesny dostęp Studio: Pyramid Games
Occupy Mars zapowiadana jest jako gra typu hard science-fiction, co oznacza chęć położenia przez twórców z polskiego Pyramid Games bardzo silnego akcentu na realizm oraz aspekty naukowe i technologiczne. Zadaniem gracza jest przetrwać w trudnym środowisku, kładąc przy tym podwaliny pod rozwój przyszłej kolonii na Czerwonej Planecie. Po stronie gracza będzie wyszukanie odpowiedniego miejsca pod bazę, wydobywanie zasobów oraz rozwój infrastruktury. Wrażenie ma robić nie tylko oprawa graficzna, ale także realistyczne efekty pogodowe, zmieniającej się w czasie rzeczywistym. Wiemy, że Occupy Mars: The Game współpracował będzie z goglami rzeczywistości wirtualnej.
Book of Demons: Hellcard (PC)
Gatunek: karcianka, RPG Data premiery: 2020 Studio: Thing Trunk
Pamiętacie jeszcze naszą recenzję Book of Demons, określanego przez nas mianem „papierowego Diablo”? Hellcard pierwotnie był jedynie dodatkowym trybem gry do debiutanckiego dzieła polskiego studia Thing Trunk. Z czasem wyewoluował, by w grudniu stać się samodzielną produkcją. Gra jest połączeniem RPGa z karcianką, a rozgrywka toczy się w trybie turowym. Osią rozgrywki są potyczki z przeciwnikami, w trakcie których kolejne ruchy „zagrywamy” w postaci kart opisujących określone działania – ataki, czary i inne. Dodatkową atrakcją będzie tryb współpracy dla trójki graczy.