Stało się, Electronic Arts w końcu wydało odświeżoną wersję gry The Sims 2, wraz z (prawie) wszystkimi dodatkami. Chociaż nie odświeżono jej graficznie, to dostosowano tak, by ta nareszcie działała na współczesnych komputerach bez konieczności pobierania i konfigurowania jakichkolwiek modów. Teraz część może z Was jednak zastanawiać się, czy klasyczne kody działają w nowej wersji gry. W skrócie: tak, większość kodów znanych z oryginalnej wersji The Sims 2 nadal jest aktywna i może być używana w Kolekcji Tradycyjnej.
Spis treści
- Jak korzystać z kodów w The Sims 2: Kolekcja Tradycyjna?
- The Sims 2: Kolekcja Tradycyjna – lista przydatnych kodów
Jak korzystać z kodów w The Sims 2: Kolekcja Tradycyjna?
Aktywowanie kodów w The Sims 2: Kolekcja Tradycyjna działa na szczęście tak, jak dotychczas. Wystarczy nacisnąć jednocześnie klawisze Ctrl + Shift + C, by wyświetlić wiersz poleceń. W wierszu tym wpisz wybrany kod, a następnie kliknij klawisz Enter, by go zatwierdzić.

The Sims 2: Kolekcja Tradycyjna – lista przydatnych kodów
Poniżej znajdziecie te kody, które działają w grze The Sims 2: Kolekcja Tradycyjna, a które uznaliśmy za rzeczywiście użyteczne dla większości graczy. Pamiętajcie, by korzystać z nich z umiarem – w przeciwnym razie satysfakcja płynąca z rozgrywki może się obniżyć.
Kody na pieniądze:
- kaching – dodaje 1000 simoleonów
- motherlode – dodaje 50 000 simoleonów
- familyFunds [rodzina] [liczba] – ustawia fundusze wybranej rodziny na konkretną liczbę simoleonów
- family Funds [rodzina] [+/-] [liczba] – dodaje wybranej rodzinie konkretną liczbę simoleonów
Kody związane z potrzebami simów:
- maxMotives – potrzeby wszystkich simów na parceli wypełniają się
- motiveDecay [on/off] – potrzeby simów zaczynają spadać/będą stałe

Kody związane z trybem życia:
- aging [on/off] – włącza/wyłącza starzenie się simów
- disablePuppyKittenAging [on/off] – włącza/wyłącza starzenie się zwierzęt
- boolProp controlPets [true/false] – włącza/wyłącza możliwość kontrolowania zawierząt
- aspirationLevel [0-5] – ustawia poziom aspiracji krótkotrwałej sima
- aspirationPoints [number] – dodaje simowi punkty aspiracji do wydania
- lockAspiration [on/off] – blokuje poziom aspiracji simów na parceli
- unlockCareerRewards – odblokowuje nagrody kariery dla danego sima
- setHour [0-23] – wyznacza konkretną godzinę na zegarze
- forcetwins – sprawia, że ciężarny sim urodzi bliźniaki
- slowMotion [0-8] – spowalnia grę
- stretchSkeleton [#] – zmniejsza lub zwiększa wysokość sima
- boolProp testingcheatsenabled true – oblokowuje kody testowe (funkcje Shift + klik)
- addNeighborToFamilyCheat [on/off] – odblokowuje funkcję Shift + klik “Dodaj do rodziny”
- ageSimsCheat [on/off] – odblokowuje funkcję Shift + klik, która pozwala zmienić wiek sima
Kody związne z budowaniem/parcelami:
- moveObjects [on/off] – pozwala/nie pozwala na ustawianie przedmiotów w miejscach, w których normalnie nie jest to możliwe
- setQuarterTilePlacement [on/off] – sprawia, że 1 kratka to kratki 4×4 (po aktywowaniu kodu i skorzystaniu ze skrótu Ctrl + F pozwala ustawić przedmiot poza siatką)
- roofSlopeAngle [15-75] – pozwala ustawić kąt nachylenia dachu
- changeLotClassification [low/middle/high] – zmienia klasyfikację parceli
- clearLotClassValue – usuwa klasyfikację parceli
- boolProp allow45degreeangleofrotation [true/false] – pozwala/nie pozwala na ustawianie przedmiotów pod kątem 45 stopni

Kody związane z interfejsem gry:
- plumbBobToggle – ukrywa kryształ widoczny nad aktywnym simem
- showHeadlines [on/off] – pokazuje/ukrywa myśli i wypowiedzi
- boolProp enablePostProcessing [true/false] – włącza/wyłącza postprocessing
- bloom [R G B #] – ustawia niestandardowy kolor i filtr poświaty (akceptowalne wartości z zakresu od 0 do 1)
- vignette [X Y #] – ustawia niestandardową winietę (akceptowalne wartości z zakresu od 0 do 1)
- filmGrain [0 – 1] – ustawia niestandardowe ziarno filmowe
- letterBox [0 – 0.4]
Warto wspomnieć, że niektóre kody, używane w niewłaściwy sposób, zwłaszcza te rozpoczynające się od frazy „boolProp”, mogą spowodować trwałe uszkodzenie zapisu rozgrywki lub otoczenia. Przed użyciem części z nich warto zatem zapisać stan gry, a może nawet stworzyć backup zapisu.