Bethesda pokpiła sprawę. Zgodnie z przedpremierowymi przypuszczeniami, Fallout 76 okazał się katastrofą. Produkcję krytykują wszyscy – zarówno gracze, jak i recenzenci. Remedium na słabą sprzedaż mają być obniżki cen.
Fallout 76 sprzedaje się fatalnie. Kilka dni temu podano, że w pierwszym tygodniu od premiery gra odnotowała o 82.4% mniejszą sprzedaż w Wielkiej Brytanii, niż Fallout 4. Na kiepskie wyniki sprzedaży wpłynął nie tylko sceptycyzm graczy wywołany zapowiedziami oraz niepokojącymi doniesieniami od graczy testujących wersję B.E.T.A. produkcji. Przyczyniły się do tego druzgocące oceny, jakie Fallout 76 zbiera w prasie.
Aby zobaczyć skalę problemu, z jakim boryka się Bethesda, wystarczy zajrzeć do serwisu Metacritic. Obecnie Fallout 76 w wersji na PC ma średnią ocen w prasie na poziomie 55 punktów na 100 możliwych. Gracze okazali się jeszcze bardziej bezlitośni, oceniając produkcję średnio na 2.9 punktu w 10-punktowej skali. Dla produkcji AAA takie noty są po prostu kompromitacją.
Fallout 76 jest przede wszystkim grą niedopracowaną. Dość powiedzieć, że w dniu premiery nie działały dialogi w polskiej wersji gry i jedynym sposobem na naprawę problemu była zmiana języka w grze na angielski. Była to tylko kropla w morzu bugów i błędów, prześladujących graczy po dziś dzień. Nie pomogło nawet wydanie łatki większej od samej gry. Niestety, niemal wszystkie słowa krytyki są w pełni zasłużone, bowiem Fallout 76 jest grą niedopracowaną, która w swojej formie nie powinna nigdy ujrzeć światła dziennego.
Bethesda robi co może i publikuje kolejne aktualizacje do gry. Nie jest w stanie zmienić jednak kilku rzeczy, za które produkcja zbiera srogie baty. Gracze krytykują przede wszystkim kilkunastoletni już (!) silnik graficzny. Ten nie dość, że nie domaga, to jest zupełnie nieprzystosowany do grania w sieci z innymi graczami. Studio zbiera też cięgi za podejście do budowy baz, które po opuszczeniu danego serwera… znikają. Gra jest instancjonowana i za każdym razem rzuca graczy do zupełnie innej rozgrywki z ponad dwudziestką innych osób. Wzniesione wcześniej budowle może wznieść dosłownie jednym kliknięciem na nowej mapie, choć i ta procedura często się buguje.
Remedium Bethesdy na problem związany ze słabą sprzedażą jest także obniżka ceny. W Czarny Piątek cenę gry obniżono najpierw o 30%, by chwilę później ogłosić przecenę aż o 50%. Trudno się spodziewać, by promocja wdrożona tak szybko po premierze gry nie wywołała sporych kontrowersji. Rozgoryczone poczuły się oczywiście osoby, które zakupiły produkt w pełnej cenie.
Fallouta 76 już teraz można określić mianem spektakularnej klapy. Trudno jest spodziewać się, aby Bethesda kolejnymi łatkami wkupiła się w łaski graczy. Chciałoby się wierzyć, że studio pójdzie śladami twórców No Man’s Sky, którzy dopracowali swoją produkcję po latach do stadium, w którym można ją śmiało nazwać małym dziełem sztuki. Poczekamy, zobaczymy.
A Wy gracie w Fallout 76? Jak wrażenia?