Szukasz komend, których możesz użyć w ARK: Survival Evolved? Niniejszy artykuł pozwoli Ci poznać je wszystkie, dowiedzieć się, jak je używać, a także, kiedy nie powinieneś tego robić. Z pomocą tych kodów, włączysz tryb Boga lub nieskończone statystyki, przeteleportujesz się i nie tylko. Nie przedłużając, zapraszamy do lektury!
Jak używać komend w ARK: Survival Evolved?
Aby skorzystać w ARK: Survival Evolved z komendy, należy wpisać ją w oknie konsoli, która otworzy się po kliknięciu klawisza TAB podczas rozgrywki. Wpisaną komendę trzeba zatwierdzić klawiszem ENTER.
Miej na uwadze to, że o ile w trybie single player z komend możesz korzystać bez ograniczeń, w trybie multiplayer ma do nich dostęp wyłącznie admin serwera. Aby jako admin aktywować na serwerze możliwość używania przez siebie komend, najpierw musisz wpisać w konsoli komendę enablecheats wraz z hasłem admina, na przykład „enablecheats przykładowehasło9”. W trybie multiplayer każdą komendę dodatkowo musisz poprzedzać słowem admincheat, na przykład „admincheat god”.
ARK: Survival Evolved – list komend
Teraz, skoro już wiesz jak korzystać z komend w ARK: Survival Evolved, możesz poznać komendy, które gra obsługuje. Ich kompletną listę umieściliśmy poniżej.
ARK: Survival Evolved – komendy:
- enablecheats – włączanie poleceń administratora serwera dla bieżącego gracza (tylko w trybie multiplayer)
- addequipmentdurability – dodaje wytrzymałość/wodę/energię do paska szybkiego dostępu i przedmiotów na wyposażeniu
- addexperience – dodaje określoną ilość xp
- addhexagons – dodaje określoną liczbę sześciokątów
- allowplayertojoinnocheck – dodaje podanego gracza do białej listy serwera
- autocycle – zapewnia graczowi nieograniczone zdrowie przez określony czas
- banplayer – banuje wybranego gracza
- broadcast – rozgłasza wiadomość do wszystkich graczy na serwerze
- ce – uruchamia i zatrzymuje pogodę wybranego rodzaju
- changesize – zmienia rozmiar gracza (domyślnie 1)
- clearcryosickness – usuwa z celu status choroby kriogenicznej
- clearmybuffs – usuwa wszystkie aktualnie aktywne buffy z gracza
- clearplayerinventory – czyści ekwipunek wybranego gracza
- cleartutorials – resetuje wszystkie samouczki
- copycoordstoclipboard – kopiuje bieżące współrzędne i obrót do schowka (x y z yaw pitch)
- dcmset – ustawia właściwość w menedżerze cykli dziennych
- debugallowvrmissionteleport – teleportuje do finałowego bossa gry Genesis: Część 1
- debugstructures – włącza wyświetlanie informacji o debugowaniu podczas oglądania struktur
- defeatallbosses – odblokowuje wszystkich bossów dla wybranego gracza
- defeatboss – odblokowuje wybranego bossa dla wybranego gracza
- destroyall – niszczy wszystkie stwory wybranego typu
- destroyall – niszczy wszystkie stworzenia wybranego typu
- destroyallenemies – niszczy wszystkie stworzenia niebędące graczami
- destroyallenemies – niszczy wszystkie stworzenia niebędące graczami
- destroyfoliage – niszczy wszystkie liście i automatycznie zbiera wszystkie węzły zasobów w określonym promieniu
- destroymytarget – niszczy docelowe stworzenie
- destroystructures – niszczy wszystkie struktury
- destroytribedinos – niszczy wszystkie dinozaury należące do wskazanego plemienia.
- destroytribeid – niszczy określone plemię
- destroytribeiddinos – niszczy wszystkie dinozaury należące do wybranego plemienia
- destroytribeidplayers – niszczy wszystkich graczy w wybranym plemieniu
- destroytribeidstructures – niszczy wszystkie struktury w wybranego plemieniu
- destroytribeplayers – niszczy wszystkich graczy w wybranym plemieniu
- destroytribestructures – niszczy wszystkie struktury w wybranym plemieniu
- destroytribestructureslessthan – niszczy wszystkie budowle w wybranym plemieniu, które mają mniej niż określoną liczbę połączeń (zatrzaśnięte budowle)
- destroywilddinoclasses – niszczy wszystkie dzikie dinozaury wybranego typu
- destroywilddinos – niszczy wszystkie nieoswojone dinozaury
- dino destroycenternode – niszczy środkowy węzeł docelowego dinozaura
- dino destroyleftnode – odcina lewe ramię i niszczy węzeł dla docelowego dinozaura
- dino destroyrightnode – odcina prawe ramię i niszczy węzeł dla docelowego dinozaura
- dino donthideriderduringblink – uniemożliwia egzekutorowi dotknięcie widoczności jeźdźca podczas mrugania dla docelowego dinozaura
- dino infiniteblink – nie używaj slotów na czas odnowienia mrugnięć, po prostu zawsze zezwalaj na mruganie docelowemu dinozaurowi
- dino infinitefuel – utrzymuje paliwo na poziomie 100% dla docelowego dinozaura
- dino infinitegas – stale uzupełnia inflację u docelowego dinozaura. utrzymuje się na maksymalnym poziomie, dopóki polecenie nie zostanie powtórzone
- dino inflate – ustawia aktualną inflację na maksymalną dla dinozaura docelowego
- dino noheat – utrzymuje 0% ciepła dla docelowego dinozaura
- dino replayintro – sprawia, że megamek staje się niewidzialny, a następnie odtwarza efekt intro vfx
- dino reset – resetuje paliwo Mek do maksimum i poziom ciepła do zera dla docelowego dinozaura
- dino reset – resetuje wszystkie czasy odnowienia błysku dla docelowego dinozaura
- dino titanmode – zwiększa inflację x10
- dino toggleupkeep – wyłącza/włącza obsługę Mek dla docelowego dinozaura
- dinoset blink – ustawia efekt mrugania/intro na określony poziom dla docelowego dinozaura
- dinoset blink – ustawia współczynnik migania (do przodu) na określony procent dla docelowego dinozaura
- dinoset blinkback – ustawia efekt mrugnięcia (do przodu) na określoną wartość procentową dla docelowego dinozaura
- dinoset cooldowns – ustaw liczbę slotów na czas odnowienia mrugnięcia dla docelowego dinozaura
- dinoset eattime – ustawia czas w sekundach pomiędzy siadaniem, aby strawić docelowego dinozaura
- dinoset fuel – dodaje/odejmuje określoną ilość paliwa dla docelowego dinozaura
- dinoset inflate – zwiększa/zmniejsza inflację docelowego dinozaura o określoną wartość
- dinoset upkeepinterval – ustawia częstotliwość odnawiania Mek w sekundach dla docelowego dinozaura
- disablespectator – wyjście z trybu obserwatora
- disallowplayertojoinnocheck – usuwa wybranego gracza z białej listy serwera
- doexit – wyłącza serwer
- dorestartlevel – restartuje mapę
- dotame – oswaja docelowego stwora, jeśli to możliwe
- dumpdinostats – przekazuje statystyki docelowego dinozaura do konsoli
- enablespectator – zabija twoją postać, zostajesz obserwatorem
- enemyinvisible – włączenie/wyłączenie wrogości. po włączeniu tej opcji wszystkie stworzenia będą cię ignorować
- envqa – wykonuje polecenia „gmbuff”, „givearmorset tek 0”, „stat fps” i „stat unit”
- execsetsleeping – usypia lub budzi aktualnego gracza
- findmutagendrops – konsola wyświetla lokalizację pobliskich bulw mutagennych
- fly – aktywuje tryb latania
- forcegivebuff – wymusza efekt statusu na twojej postaci lub wierzchowcu dinozaurze
- forcejointribe – pozwala ci dołączyć do docelowego plemienia
- forcemutagenspawn – powoduje, że w pobliżu pojawia się bulwa mutagenna
- forceplayertojointargettribe – zmusza wybranego gracza do dołączenia do plemienia docelowego
- forceplayertojointribe – zmusza wybranego gracza do dołączenia do wybranego plemienia
- forcepoop – zmusza wybranego dinozaura do zrobienia kupy
- forcetame – oswaja docelowego dinozaura
- forcetameaoe – oswaja wszystkie dinozaury w określonym promieniu (domyślnie 2000)
- forcetribes – tworzy nowe plemię i zmusza określonych graczy do dołączenia do niego.
- forceupdatedynamicconfig – wymusza aktualizację konfiguracji dynamicznej
- gamecommand – uruchamia komendę specyficzną dla trybu gry
- getallstate – wypisuje wszystkie jednostki wybranego typu
- getchat – zwraca ostatni bufor czatu
- getegg – wyrzuca zapłodnione jajo z namierzonego dinozaura.
- getgamelog – drukuje 100 wpisów na raz. wypisuje też plik z datą w folderze logs
- getplayeridforsteamid – zwraca identyfikator gracza dla gracza o podanym identyfikatorze Steam
- getsteamidforplayerid – zwraca identyfikator pary dla gracza o podanym identyfikatorze gracza
- gettribeidplayerlist – wypisuje listę wszystkich graczy z wybranego plemienia
- gfi – dodaje określony przedmiot lub wzór do ekwipunku gracza
- ghost – aktywuje tryb ducha, pozwalający przechodzić przez obiekty/teren
- giveallexplorernotes – odblokowuje wszystkie notatki odkrywcy dla gracza
- giveallstructure – daje aktualnemu graczowi prawo własności do docelowej struktury i wszystkich połączonych struktur
- givearmorset – daje ci kompletny zestaw zbroi wybranego poziomu i jakości
- givecolors – daje określoną ilość każdego barwnika
- givecreativemode – ustawia tryb gry na kreatywny
- givecreativemodetoplayer – ustawia tryb gry wybranego gracza na kreatywny
- givecreativemodetotarget – ustawia tryb gry gracza docelowego na kreatywny
- givedinoset – tworzy zestaw dinozaurów z wybranego poziomu, w pełni wyposażonych w statystyki i siodła
- giveengrams – odblokowuje wszystkie receptury rzemieślnicze dla gracza
- giveengramstekonly – daje graczowi wszystkie engramy tek
- giveexplorernote – odblokowuje określoną notatkę odkrywcy dla danego gracza
- giveexptoplayer – daje wskazanemu graczowi określoną liczbę xp
- giveexptotarget – daje celowi określoną liczbę punktów xp
- giveinfinitestatstotarget – daje celowi nieskończone statystyki
- giveitem – dodaje podany przedmiot do ekwipunku gracza
- giveitemnum – dodaje określony przedmiot do ekwipunku gracza
- giveitemnumtoplayer – dodaje określony przedmiot do ekwipunku wybranego gracza
- giveitemset – daje ci pełny zestaw przedmiotów z wybranego poziomu
- giveitemtoplayer – dodaje określony przedmiot do ekwipunku wybranego gracza
- giveresources – dodaje 50 sztuk każdego zasobu do ekwipunku gracza
- giveslotitem – dodaje określony przedmiot do wybranego slotu przedmiotu.
- giveslotitemnum – dodaje określony przedmiot do wybranego slotu na przedmiot
- givetekengramsto – daje wszystkie engramy tek wskazanemu graczowi
- givetome – zmienia właściciela docelowego dinozaura lub struktury na aktualnego gracza
- giveweaponset – daje ci pełny zestaw broni na określonym poziomie i o określonej jakości
- gmbuff – wykonuje komendy „god”, „infinitestats” i „enemyinvisible” oraz zapewnia xp
- gmsummon – tworzy stwora wybranego typu i oswaja go (ale nadal wymaga siodła)
- god – włącza nietykalność
- hatchegg – ustawia postęp inkubacji docelowego jaja na 0%
- hideriders – włącza/wyłącza niewidzialność jeźdźca
- hidetutorial – ukrywa określony samouczek
- hurtme – zadaje graczowi określoną ilość obrażeń
- infinitestats – ustawia wszystkie statystyki na maksymalne wartości do czasu powtórzenia komendy
- infiniteweight – usuwa ograniczenia wagowe z ekwipunku gracza
- kickplayer – wyrzuca wybranego gracza z serwera
- kill – natychmiastowo zabija docelowego gracza lub dinozaura
- killaoe – natychmiast zabija wszystkie cele wybranego typu w podanym promieniu
- killplayer – zabija wybranego gracza
- leavemealone – wykonuje polecenia „god”, „infinitestats” i „enemyinvisible”
- levelup – podnosi statystyki celu dla swojej postaci
- levelupaoe – podnosi statystyki celu dla wszystkich celów w promieniu
- leveluptarget – podnosi statystyki celu dla celu
- listactivehordeevents – wyświetla listę wszystkich aktywnych orbitalnych zrzutów zaopatrzenia i węzłów elementów
- listmybuffs – wyświetla w konsoli listę wszystkich buffów
- maketribeadmin – sprawia, że stajesz się administratorem obecnego plemienia
- maketribefounder – czyni cię założycielem bieżącego plemienia
- maxascend – odblokowuje wszystkie wznoszenia dla wybranego gracza
- movetargetto – teleportuje cel na określone współrzędne
- ontoggleingamemenu – włącza/wyłącza otwieranie menu gry po wciśnięciu Esc
- open – dołącza do wybranego serwera
- openmap – wczytuje określoną mapę
- playercommand – daje graczowi określony efekt wzniesienia
- playersonly – włącza/wyłącza wszystkie ruchy stworzeń i crafting
- previewmode – zmienia wygląd grafiki gry
- printcolors – wypisuje w konsoli identyfikatory wszystkich kolorów
- r.shadowquality – ustawia jakość wyglądu cieni
- raincritters – nad graczem pojawia się mieszanka owiec i dodo
- raindanger – nad graczem pojawia się mieszanka reksów i allozaurów
- raindinos – nad graczem pojawia się mieszanka trójkołowców i paranaurów
- refillstats – ustawia wszystkie statystyki na maksimum (jednorazowo, w przeciwieństwie do infinitestats)
- removeallworldbuffs – usuwa wszystkie ulepszenia mapy (tylko w Genesis: Część 2)
- removetribeadmin – usuwa twój status administratora dla obecnego plemienia
- renameplayer – zmienia nazwę wybranego gracza
- renametribe – zmienia nazwę wybranego plemienia
- requestspectator (hasło) – gwarantuje dostęp do trybu obserwatora
- saveworld – wymusza zapisanie gry na serwerze
- sdf – wysyła stworzenie wybranego typu z losowym poziomem
- serverchat – wysyła wiadomość czatu do wszystkich aktualnie połączonych graczy
- serverchatto – wysyła prywatną wiadomość czatu do wybranego gracza
- serverchattoplayer – wysyła prywatną wiadomość na czacie do wybranego gracza na serwerze
- setadminicon – pokazuje/ukrywa ikonę administratora
- setbabyage – ustawia wiek docelowego małego dinozaura
- setcheatplayer – włączenie poleceń, które mają wpływ na bieżącego gracza
- setday – ustawia aktualny numer dnia
- setdifficultyvalue – ustawia maksymalny poziom tarła dzikich dinozaurów.
- setfacialhairpercent – ustawia długość włosów na twarzy
- setfacialhairstyle – ustawia styl włosów na twarzy
- setglobalpause – wstrzymuje/wyłącza grę
- setgodmode – włącza/wyłącza tryb boga
- setgraphicsquality – ustawia jakość grafiki klienta
- setheadhairpercent – ustawia długość włosów na głowie
- setheadhairstyle – ustawia styl włosów na głowie
- setimprintedplayer – zmienia odciśniętego gracza docelowego dinozaura na wybranego gracza
- setimprintquality – ustawia jakość odcisku docelowego dinozaura
- setmytargetsleeping – powala docelowego dinozaura lub gracza
- setplayerpos – teleportuje gracza na określone współrzędne
- setshowallplayers – pokaż/ukryj nazwy graczy w trybie obserwatora
- setstatontarget – ustawia wartość określonej statystyki
- settargetdinocolor – nadaje docelowemu dinozaurowi określone kolory
- settargetplayerbodyval – ustawia indeks wybranego regionu ciała
- settargetplayercolorval – ustawia kolor wybranego obszaru ciała
- settimeofday – ustawia porę dnia
- showdebug – włącza wyświetlanie debugowania na ekranie
- showingamemenu – wyświetla menu w grze
- showmessageoftheday – wyświetla wiadomość dnia
- showtutorial – wyświetla określony samouczek
- slomo – ustawia mnożnik prędkości gry (domyślnie 1)
- spawnactor – tworzy określoną jednostkę na losowym poziomie
- spawnactorspread – tworzy określoną liczbę stworów na określonym obszarze
- spawndino – tworzy wybranego dinozaura na określonym poziomie
- spawnexactdino – tworzy dinozaura o podanej charakterystyce
- spawnsetupdino – tworzy dinozaura według specyfikacji
- spi – teleportuje na określone współrzędne. umożliwia również ustawienie odchylenia i skoku
- sriptcommand – uruchamia polecenie specyficzne dla trybu gry
- startnearesthorde – tworzy orbitalny zrzut zaopatrzenia lub węzeł elementu w najbliższej lokalizacji
- stat – włącza wyświetlanie debugowania na ekranie
- stopspectating – wyjście z trybu obserwatora po skorzystaniu z komendy „enablespectator”
- suicide – zabij siebie (nie działa z włączonym trybem boga)
- summon – tworzy określoną jednostkę. może być użyty do tworzenia znaków nawigacyjnych
- summontamed – tworzy oswojonego siłą stwora wybranego typu
- takealldino – zmienia właściciela wszystkich dinozaurów z docelowego plemienia na plemię gracza
- takeallstructure – zmienia właściciela wszystkich budowli z plemienia docelowego na plemię gracza
- taketribe – daje ci wszystkie dinozaury i struktury wybranego plemienia
- teleport – przesuwa postać gracza do przodu w kierunku, w którym jest zwrócona
- teleportplayeridtome – teleportuje wybranego gracza do aktualnego gracza
- teleportplayernametome – teleportuje wybranego gracza do bieżącego gracza
- teleporttoactivehorde – teleportuje gracza do wybranego wydarzenia hordy
- teleporttoactorlocation – teleportuje bieżącego gracza do wybranego celu
- teleporttoactorlocation – teleportuje cię do miejsca, w którym znajduje się podany aktor
- teleporttoplayer – teleportuje aktualnego gracza do wskazanego gracza
- teleporttoplayername – teleportuje bieżącego gracza do wybranego gracza
- toggledamagenumbers – włącza/wyłącza zmienne liczby obrażeń
- togglegun – wyłącza/wyłącza wyświetlanie przedmiotu lub dłoni postaci, w które jest wyposażona
- toggleinfiniteammo – włącza/wyłącza nieskończoną amunicję
- tp – teleportuje do określonej lokalizacji
- tpcoords – teleportuje na określone współrzędne
- transferimprints – przenosi wszystkie dinozaury odciśnięte na starym identyfikatorze gracza do nowego identyfikatora gracza
- tribedinoaudit – wypisuje typy i liczbę dinozaurów wybranego plemienia
- tribemessage – dodaje wiadomość do tribelogu wybranego plemienia
- tribestructureaudit – wypisuje typy i liczbę struktur wybranego plemienia
- unbanplayer – zdejmuje bana z wybranego gracza
- unlockengram – odblokowuje Tek Engram
- walk – dezaktywuje tryb latania