W Diablo 4 można zdobywać przedmioty nie tylko zwykłe, magiczne, rzadkie i legendarne, ale też unikatowe. Te ostatnie szczególnie trudno zdobyć, ale za to posiadają naprawdę godne uwagi cechy i specjalne moce. To też jedne z najpotężniejszych przedmiotów w grze. W niniejszym artykule przedstawiamy ich pełną listę i wyjaśniamy, jakie warunki trzeba spełnić, aby móc je znaleźć.

Diablo IV – jak zdobyć unikatowe przedmioty

Niektóre unikatowe przedmioty, takie jak pierścień Objęcia Matki, można zdobyć na dowolnym poziomie trudności w grze, w ramach kampanii fabularnej. Większość staje się jednak dostępna dopiero na poziomach trudności Koszmar i Udręka. Unikatowe przedmioty mogą być dropem zarówno z mobów, skrzyń, world bossów czy Udręczonych skrzyń podczas Piekielnych Przypływów. Mogą być też nagrodami za podziemia koszmarów.

Co istotne, Diablo IV zawiera sześć tak zwanych ultarzadkich, które dropią wyłącznie z wrogów o poziomie 85 lub wyższym. Te przedmioty to Pradziad, Trybun Zagłady, Pierścień Bezgwiezdnej Nocy, Oblicze Andariel, Czapka Arlekina i Stopione Serce Seliga. Wszystkie te przedmioty zostały na poniższej liście oznaczone gwiazdką. Lista wszystkich unikatowych przedmiotów dostępnych w Diablo IV została rzecz jasna umieszczona poniżej.

Diablo IV – wszystkie unikatowe przedmioty

Unikatowe bronie

Wszystkie klasy (korzystające z danego typu broni)

1. Pradziad (ang. The Grandfather)*

Typ: Miecz dwuręczny

Unikatowa moc: Zwiększa twoje obrażenia od trafień krytycznych o x[60 – 100]%.

2. Tasak Rzeźnika (ang. The Buther’s Cleaver)

Typ: Topór jednoręczny

Unikatowa moc: Szczęśliwy traf: Trafienie krytyczne zadane wrogowi ma maksymalnie 100% szans na to, aby go wystraszyć i spowolnić o [40 – 75]% na 4 sek.

3. Trybun Zagłady (ang. Doombringer)*

Typ: Miecz jednoręczny

Unikatowa moc: Szczęśliwy traf: Istnieje maksymalnie [15 – 25]% szans na zadanie 1072.5 pkt. obrażeń Cienia pobliskim wrogom i zmniejszenie zadawanych przez nich obrażeń o 20% na 5 sek.
 

Barbarzyńca

1. Przysięga Starożytnych (ang. Ancient’s Oath)

Typ: Topór dwuręczny

Unikatowa moc: Stalowy Potrzask powoduje wyrzucenie 2 dodatkowych łańcuchów. Przeciwnicy trafieni Stalowym Potrzaskiem zostają spowolnieni o [55 – 65]% na 3 sek.           

2. Karmazynowe Pole (ang. Fields of Crimson)

Typ: Miecz dwuręczny

Unikatowa moc: Kiedy korzystasz z tej broni, zranienie co najmniej 1 wroga Rozerwaniem tworzy kałużę krwi, która zadaje przeciwnikom [148.5 – 280.5] pkt. obrażeń od krwawienia i utrzymuje się przez 6 sek. Wrogowie stojący w kałuży otrzymują obrażenia od krwawienia zwiększone o x10%.

3. Piekłomiot (ang. Hellhammer)

Typ: Buława dwuręczna

Unikatowa moc: Wypiętrzenie podpala przeciwników i zadaje im dodatkowo [288.75 – 412.5] pkt. obrażeń w ciągu 3 sek.

4. Mord (ang. Overkill)

Typ: Buława dwuręczna

Unikatowa moc: Śmiertelny Cios tworzy falę uderzeniową, która zadaje wrogom równowartość [16 – 30]% obrażeń podstawowych od tej umiejętności. Przeciwnicy, którzy zginą pod wpływem tego efektu, powodują wyzerowanie czasu odnowienia Śmiertelnego Ciosu.

5. Opus Magnum Ramaladniego (ang. Ramaladni’s Magnum Opus)

Typ: Miecz jednoręczny

Unikatowa moc: Umiejętności wykorzystujące tę broń zadają obrażenia zwiększone o x[0.1 – 0.3]% za każdy posiadany przez ciebie punkt furii, ale tracisz 2 pkt. furii na sekundę.
 

Czarodziejka

1. Szrama Żaru (ang. Flamescar)

Typ: Różdżka

Unikatowa moc: Podczas podtrzymywania Spopielenia co jakiś czas wystrzeliwujesz iskry, które podążają za wrogami. Każda z nich zadaje [82.5 – 165] pkt. obrażeń od Ognia.

2. Kostur Nieskończonego Szału (ang. Staff of Endless Rage)

Typ: Kostur

Unikatowa moc: Co trzecia Kula Ognia powoduje wystrzelenie 2 dodatkowych pocisków.

3. Kostur Lam Esena (ang. Staff of Lam Esen)

Typ: Kostur

Unikatowa moc: Wiązki Błyskawic przebijają cele, ale zadają obrażenia zmniejszone o x[30 – 40]%.

Nekromanta

1. Czarna Rzeka (ang. Black River)

Typ: Kosa jednoręczna

Unikatowa moc: Wybuch Zwłok pochłania dodatkowo maksymalnie 4 |4sztukę:sztuki:sztuk; pobliskich zwłok wokół pierwotnie użytych zwłok. Każdy pochłonięty trup zwiększa obrażenia o x[122 – 130]% oraz pole rażenia o [21 – 25]%.

2. Bezkrwawy Wrzask (ang. Bloodless Scream)

Typ: Kosa dwuręczna

Unikatowa moc: Szczęśliwy traf: Twoje umiejętności Ciemności mają maksymalnie 100% szans na wygenerowanie dodatkowo [2 – 5] pkt. esencji w przypadku zamrożonych celów.

Łotr

1. Handżar Asheary (ang. Asheara’s Khanjar)

Typ: Sztylet

Unikatowa moc: Trafienia z użyciem tej broni zwiększają twoją szybkość ataku o +[4 – 6]% na 4 sek., maksymalnie do [[0.2 – 0.3] * 100|1%+|].

2. Potępienie (ang. Condemnation)

Typ: Sztylet

Unikatowa moc: Twoje umiejętności Główne zadają obrażenia zwiększone o x[20 – 40]% za każde 3 zużyte pkt. kombinacji. Umiejętności Podstawowe wykorzystujące tę broń mają 30% szans na wygenerowanie 3 pkt. kombinacji.

3. Podniebny Łowca (ang. Skyhunter)

Typ: Łuk

Unikatowa moc: Pierwsze zadane przez ciebie wrogowi obrażenia bezpośrednie wywołają gwarantowane trafienie krytyczne. Jeśli podczas użycia umiejętności masz maksymalną kumulację mocy pasywnej Precyzja, zyskujesz [15 – 25] pkt. energii. Efekt ten może wystąpić tylko raz na użycie umiejętności.

4. Siła Wiatru (ang. Windforce)

Typ: Łuk

Unikatowa moc: Szczęśliwy traf: Trafienia przy użyciu tej broni mają [10 – 20]% szans na zadanie podwójnych obrażeń i odrzucenie celu.

Druid

1. Kostur Staruchy (ang. Greatstaff of the Crone)

Typ: Kostur

Unikatowa moc: Pazury stają się umiejętnością Burzy i wywołują Uderzenie Burzy, które zadaje [120 – 150]% standardowych obrażeń.

2. Przybywający Księżyc (ang. Waxing Gibbous)

Typ: Topór jednoręczny

Unikatowa moc: Po zabiciu wroga przy użyciu Rozszarpania zyskujesz ukrycie na 2 sek. Przerwanie ukrycia atakiem zapewnia Zasadzkę, która gwarantuje trafienia krytyczne przez [1 – 2.5] sek.

Unikatowy pancerz

Wszystkie klasy

1. Oblicze Andariel (ang. Andariel’s Visage)*

Typ: Hełm

Unikatowa moc: Szczęśliwy traf: Istnieje [15 – 20]% szans na wywołanie trującej novy zadającej 1856.25 pkt. obrażeń od zatrucia w ciągu 5 sek. wrogom na obszarze.

2. Czapka Arlekina (ang. Harlequin Crest)*

Typ: Hełm

Unikatowa moc: Zyskujesz [10 – 20]% redukcji obrażeń. Dodatkowo zyskujesz +4 do rangi wszystkich umiejętności.

3. Pięści Przeznaczenia (ang. Fists of Fate)

Typ: Rękawice

Unikatowa moc: Twoje ataki zadają losowo wybraną równowartość 1% – [200 – 300]% standardowych obrażeń.

4. Odmrażający Płomień (ang. Frostburn)

Typ: Rękawice

Unikatowa moc: Szczęśliwy traf: Istnieje maksymalnie [15 – 25]% szans na zamrożenie wrogów na 2 sek.

5. Brzytwiasta Zbroja (ang. Razor Plate)

Typ: Napierśnik

Unikatowa moc: Zyskujesz [1650 – 2268.75] pkt. obrażeń od cierni.

6. Zuchwałość (ang. Temerity)

Typ: Spodnie

Unikatowa moc: Efekty, które przywracają ci ponad 100% zdrowia, zapewniają ci na 8 sek. barierę o wartości do [40 – 80]% twojego maksymalnego zdrowia.

7. Pokutnicze trzewiki (ang. Penitent Greaves)

Typ: Buty

Unikatowa moc: Pozostawiasz lodowy ślad, który wyziębia wrogów. Zadajesz wyziębionym wrogom obrażenia zwiększone o x[7 – 10]%.

8. Stopione Serce Seliga (ang. Melted Heart of Selig)*

Typ: Amulet

Unikatowa moc: Zyskujesz +30% maksymalnej wartości zasobu. Dodatkowo, gdy otrzymujesz obrażenia, zużywasz [3 – 8] pkt. zasobu za każde 1% zdrowia, które zostałoby utracone.

9. Objęcia Matki (ang. Mother’s Embrace)

Typ: Pierścień

Unikatowa moc: Jeśli umiejętność Główna trafi 5 lub więcej wrogów, zwrócona zostanie równowartość [20 – 40]% kosztu zasobów.

10. Pierścień Bezgwiezdnej Nocy (ang. Ring of Starless Skies)*

Typ: Pierścień

Unikatowa moc: Każde kolejne użycie umiejętności Głównej zmniejsza koszt zasobu twojej następnej umiejętności Głównej o [8 – 12]%, maksymalnie do 40%.

Barbarzyńca

1. Trans Bitewny (ang. Battle Trance)

Typ: Amulet

Unikatowa moc: Maksymalna liczba poziomów kumulacji Amoku wzrasta o 2. Kiedy posiadasz maksymalną liczbę poziomów kumulacji Amoku, twoje pozostałe umiejętności zyskują premię +[10 – 20]% do szybkości ataku.

2. Sto Tysięcy Kroków (ang. 100,000 Steps)

Typ: Buty

Unikatowa moc: Po uzyskaniu ostatniej premii do obrażeń od mocy pasywnej Kroczący Arsenał, automatycznie wywołujesz Tąpnięcie i otrzymujesz [32 – 50] pkt. furii. Efekt ten może wystąpić raz na 30 sek.   

3. Niszczycielski Uścisk Gora (ang. Gohr’s Devastating Grips)

Typ: Rękawice

Unikatowa moc: Gdy Trąba Powietrzna dobiega końca, wybucha i zadaje pobliskim wrogom równowartość [16 – 26]% całkowitych obrażeń podstawowych w postaci obrażeń od Ognia.

4. Wściekłość Harrogath (ang. Rage of Harrogath)

Typ: Napierśnik

Unikatowa moc: Szczęśliwy traf: Kiedy wywołujesz krwawienie u elitarnych wrogów, istnieje maksymalnie [20 – 40]% szans na skrócenie czasów odnowienia twoich umiejętności (poza Mocą Specjalną) o 1.5 sek.

Czarodziejka

1. Odzienie Nieskończonego (ang. Raiment of the Infinite)

Typ: Napierśnik

Unikatowa moc: Kiedy skorzystasz z Teleportacji, pobliscy wrogowie zostaną do ciebie przyciągnięci i ogłuszeni na [2 – 3] sek., ale czas odnowienia Teleportacji zostanie wydłużony o 20%.

2. Bryczesy Lodowego Serca (ang. Iceheart Brais)

Typ: Spodnie

Unikatowa moc: Istnieje [11 – 20]% szans, że wrogowie uwolnią Novę Mrozu, jeśli zginą w stanie zamrożenia.

3. Rękawice Rozświetlenia (ang. Gloves of the Illuminator)

Typ: Rękawice

Unikatowa moc: Kula Ognia przeskakuje teraz, gdy się przemieszcza. Za każdym razem, gdy spada na ziemię, wybucha, ale eksplozja zadaje obrażenia zmniejszone o [65 – 75]%.

4. Scheda Esu (ang. Esu’s Heirloom)

Typ: Buty

Unikatowa moc: Szansa na trafienie krytyczne jest zwiększona o równowartość [15 – 25]% twojej premii do szybkości ruchu.

5. Kamea Przepełnienia Esadory (ang. Esadora’s Overflowing Cameo)

Typ: Amulet

Unikatowa moc: Zebranie Roziskrzonej Energii daje 10% szans na uwolnienie Novy Błyskawic, która zadaje [255.75 – 330] pkt. obrażeń od Błyskawic.

Nekromanta

1. Kirys Krwawego Rzemieślnika (ang. Blood Artisan’s Cuirass)

Typ: Napierśnik

Unikatowa moc: Kiedy podnosisz Kule Krwi ([5 – 10]), tworzysz darmowe Kościane Widmo, które zadaje dodatkowe obrażenia w oparciu o bieżący odsetek twoich punktów zdrowia.

2. Bezśmiertne Oblicze (ang. Deathless Visage)

Typ: Hełm

Unikatowa moc: Gdy Włócznia z Kości się przemiesza, pozostawia za sobą echa, które wybuchają, zadając [206.25 – 288.75] pkt. obrażeń.

3. Wisior Mówcy Śmierci (ang. Deathspeaker’s Pendant)

Typ: Amulet

Unikatowa moc: Napływ Krwi wywołuje wokół twoich sług miniaturową Novę, która zadaje [82.5 – 123.75] pkt. obrażeń. Obrażenia są zwiększone o 10% za każdy cel wykrwawiony na początku użycia umiejętności, maksymalnie do 50%.

4. Trzewiki Pustego Grobowca (ang. Greaves of the Empty Tomb)

Typ: Buty

Unikatowa moc: Przemieszczając się, widma przywołane przez Rozdarcie pozostawiają za sobą zbezczeszczoną ziemię, która zadaje wrogom [247.5 – 346.5] pkt. obrażeń od Cienia w ciągu 2 sek.

5. Skowyt z Otchłani (ang. Howl from Below)

Typ: Rękawice

Unikatowa moc: Zamiast eksplodować natychmiast, Wybuch Zwłok przyzywa niestabilny szkielet, który szarżuje na losowego wroga i wybucha. Wybuch Zwłok zadaje obrażenia zwiększone o x[30 – 40]%.

6. Sygnet Mendelna (ang. Ring of Mendeln)

Typ: Pierścień

Unikatowa moc: Kiedy masz 7 lub więcej sług, zyskujesz:

Szczęśliwy traf: Maksymalnie 10% szans na wzmocnienie wszystkich twoich sług. Wzmocnienie to sprawi, że następny atak każdego z nich wywoła wybuch, który zada [2475 – 3300] pkt. obrażeń Fizycznych.

Łotr

1. Chwyt Cienia (ang. Grasp of Shadow)

Typ: Rękawice

Unikatowa moc: Szczęśliwy traf: Przy zranieniu odsłoniętego wroga umiejętnością Strzelectwa lub Napaści istnieje maksymalnie [20 – 30]% szans na przywołanie Klona Cienia, który będzie naśladować twoje ataki.

2. Kapuza Bezimiennego (ang. Cowl of the Nameless)

Typ: Hełm

Unikatowa moc: Zyskujesz zwiększoną o x[15 – 25]% szansę na szczęśliwy traf przeciwko wrogom o ograniczonej kontroli.

3. Ślepia w Ciemności (ang. Eyes in the Dark)

Typ: Spodnie

Unikatowa moc: Jeśli Zabójcza Pułapka nie trafi bossa ani gracza, będzie nadal się uzbrajać, aż zabije wroga. Czas odnowienia Zabójczej Pułapki zostaje wydłużony o [15 – 30]%.

4. Słowo Hakana (ang. Word of Hakan)

Typ: Amulet

Unikatowa moc: Twój Grad Strzał jest zawsze nasycony wszystkimi nasyceniami jednocześnie.

Druid

1. Nienasycona Furia (ang. Insatiable Fury)

Typ: Napierśnik

Unikatowa moc: Postać Niedźwiedziołaka staje się twoją prawdziwą postacią. Zyskujesz +2 do rangi wszystkich umiejętności Niedźwiedziołaka.

2. Uciecha Szalonego Wilka (ang. Mad Wolf’s Glee)

Typ: Napierśnik

Unikatowa moc: Postać Wilkołaka staje się twoją prawdziwą postacią. Zyskujesz +2 do rangi wszystkich umiejętności Wilkołaka.

3. Zenit Łowcy (ang. Hunter’s Zenith)

Typ: Pierścień

Unikatowa moc: Gdy zabijesz cel umiejętnością Zmiennokształtności, zyskujesz premię:

Wilkołak: Twoja następna umiejętność Niedźwiedziołaka (poza Mocą Specjalną) nie zużywa zasobów i nie ma czasu odnowienia.

Niedźwiedziołak: Twoja następna umiejętność Wilkołaka przywróci ci pkt. zdrowia po pierwszym zadaniu obrażeń.

4. Towarzysz Nawałnicy (ang. Storm’s Companion)

Typ: Spodnie

Unikatowa moc: Twoi wilczy kompani nasyceni są mocą burzy i zadają obrażenia od Błyskawic oraz zyskują zdolność Burzowy Skowyt.

5. Modlitwa Wasilija (ang. Vasily’s Prayer)

Typ: Hełm

Unikatowa moc: Twoje umiejętności Ziemi stają się również umiejętnościami Niedźwiedziołaka i zapewniają ci pkt. umocnionego zdrowia.

6. Ryk Orkanu (ang. Tempest Roar)

Typ: Hełm

Unikatowa moc: Szczęśliwy traf: Umiejętności Burzy mają maksymalnie [15 – 25]% szans na przyznanie 4 pkt. siły duchowej. Twoje podstawowe umiejętności Burzy stają się również umiejętnościami Wilkołaka.

Share This